Робота з наставником

Працюємо над формуванням читацької компетентності!!!

 Теоретичні засади технології критичного мислення

  Як правильно проводити диференціацію завдань

 
Наставник:Устінова Л.О.
Молодий вчитель:Чумак К.А.
 Навчання самоаналізу уроку
1. Чи відповідає мій урок програмі?
2. Чи правильно визначено й розв’язано на уроці навчальні, виховні та розвивальні завдання?
3. Чи оптимально визначено зміст уроку відповідно до завдань?
4. Що було основним, найсуттєвішим на уроці? Чи акцентовано увагу учнів на вивченні головного?
5. Чи вдало побудовано структуру уроку? Чи організовано на уроці роботу щодо формування основних умінь, навичок, інтересів учнів? Як здійснювалися внутрішньопредметні й міжпредметні зв’язки?
6. Які методи й засоби навчання використані на уроці? Чи був удалим їх вибір і поєднання?
7. Які форми навчання (масові, групові, індивідуальні) переважали на уроці? Чи був вдалим їх вибір і поєднання?
8. Чи об’єктивно й відповідно до норм оцінено знання учнів?
9. Чи правильно проведено на уроці інструктаж, визначено обсяг і складність домашнього завдання? Чи давалось воно диференційовано?
10. Що було зайвим у моїй діяльності?

Поради молодому спеціалісту
стосовно підготовки до уроку
1. Уважно читайте розділи програми, які треба вивчити на уроці.
2. Вивчайте матеріал цього уроку.
3. Проаналізуйте навчальний матеріал.
4. Сформулюйте мету уроку. Чого б ви хотіли досягти в результаті проведеного уроку?
5. Уявіть колектив даного класу, окремих учнів, окресліть шляхи реалізації завдань уроку.
6. Виберіть найрезультативніші методичні прийоми для даного класу й учнів.
7. Зіставте вибрані прийоми зі своїми можливостями, визначте свої дії на уроці.
8. Продумайте структуру уроку, його перебіг.
9. Зафіксуйте все підготовлене в поурочному плані.
10. Повторіть подумки чи вголос вузлові питання плану.




ПОРАДИ ДОСВІДЧЕНИХ КОЛЕГ МОЛОДОМУ ВЧИТЕЛЮ

1.     Перед уроком перевірте, чи все потрібне на місці, чи немає непотрібних предметів біля дошки, чи чисто у класі.

2.     Раціонально використовуйте кожну хвилину уроку.

3.     Не використовуйте багато часу для перевірки домашнього завдання. Використовуйте різні форми перевірки. Вводьте систему взаємоперевірки.

4.     Поясніть учням мету, завдання уроку.

5.      Коли пояснюєте новий матеріал, намагайтеся вичленити проблеми, пропонуйте учням вирішувати їх самостійно.

6.     Не спішіть виправляти помилку учня, краще, якщо її виправлять однокласники

7.     Намагайтеся організувати самостійну роботу учнів на уроці.

8.     На уроці кожен учень має бути на виду, до кожного шукайте індивідуальний підхід.

9.     При використанні технічних засобів навчання, комп’ютерної техніки, наочності  не марнуйте час, намагайтеся використовувати засоби навчання ефективно.

10.     При організації самостійної роботи, гри, усних відповідей не квапте учнів.

11.     Використовуйте всі наявні можливості для реалізації принципів інноваційних технологій.

12.      Звертайте увагу на виховні аспекти уроку.


13.     Домашнє завдання потрібно давати з поясненням, до дзвоника. Не затримуйте учнів після дзвоника. Проводьте фізхвилинку.

14.      Пам’ятайте: кожний урок не повинен бути схожий на попередній. 



ПАМЯТКА САМОАНАЛІЗУ УРОКУ

·        Яка тема уроку? Чи збігається вона з календарним плануванням?

·        Чи правильно визначено мету, завдання уроку? Чи відбивають вони найголовніше в навчальному матеріалі?

·                Чи правильно обраний тип уроку (відповідно до теми та мети уроку)?

·                Чи відповідає структура уроку обраному типу уроків?

·                Чи ефективно розподілено час уроку: 1/3 уроку - робота з новим матеріалом, 2/3 - самостійна та пізнавальна діяльність учнів?

·                Чи є оптимальним вибір методів та прийомів навчання, наочності, використаних на уроці?

·                Що саме з передового педагогічного досвіду ви використали на уроці?

·  Чи вдалося вам диференціювати навчання на уроці?

·        Чи були активними діти на уроці? Якщо ні, то чому?
а) дітям було нецікаво;
     б) дітям було важко зрозуміти вас,
     в) переважав авторитарний стиль спілкування з учнями.

·        Чи не велике за розміром домашнє завдання ви дали
дітям і чи вдалося підготувати дітей до нього?

·        Чи зуміли ви провести короткий ефективний підсумок
уроку (тобто знову наголосити на головному у навчальному
матеріалі уроку), оцінити відповіді учнів?

·        Дайте оцінку своєму уроку, своїй діяльності на уроці.
Чи реалізовані мета, завдання уроку?


ПАМЯТКА НАСТАВНИКУ

 ДЛЯ АНАЛІЗУ УРОКУ МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ

1.     Чи зацікавив вас урок ?

2.     Чи забезпечується цілеспрямована розумова діяльність учнів?


3.     Чи дотримується вчитель педагогічного такту?

4.     Як створюються ситуації для глибокого сприймання матеріалу, емоційних переживань учнів?

5.     Як здійснюється контакт з класом та окремими учнями, тобто як налагоджено зворотній зв’язок?


6.     Наскільки ефективно організовано самостійну роботу учнів, як учитель озброює їх навичками самоосвіти, самоконтролю?

7.     Що на уроці найбільше вдалося вчителеві?


8.     Які заходи виховного характеру було здійснено?

9.     Як формувалася на уроці свідома робоча дисципліна?


10.                       Що не вдалося?  Чому?  Як працювати над усуненням недоліків?






         ПАМЯТКА ДЛЯ НАСТАВНИКА

1.     Разом із стажистом глибоко проаналізуй навчальні плани і пояснювальні записки до них.

2.     Допомагай стажисту скласти календарно-тематичний план, звернувши особливу увагу на підбір матеріалу для систематичного повторення, практичних і лабораторних робіт, екскурсій.


3.     Допомагай у підготовці до уроків, особливо перших уроків, першої зустрічі з учнями. Найбільш важкі теми розробляй разом із стажистом. У своєму класі намагайся вивчати складний матеріал з випередженням на 2-3 уроки, щоб дати стажисту можливість навчитися методиці розкриття найбільших складних тем.

4.     Допомагай стажисту у веденні тематичного обліку знань, проведенні залікових уроків.


5.     Разом підбирайте і готуйте дидактичний матеріал, наочні посібники, тексти задач, вправ, контрольних, самостійних, залікових робіт.

6.     Відвідуй уроки стажиста з наступним їх детальним аналізом, запрошуй його на свої уроки, разом їх обговорюйте.

7.     Допомагай у підборі літератури для самоосвіти.


8.     Ділися досвідом шляхом доброзичливого показу зразків роботи.

9.     Допомагай своєчасно, з терпінням, наполегливо. Ніколи не забувай відмічати позитивне в роботі стажиста.


10.                       Вчи не копіювати, не сподіватися на готові розробки, а виявляти власний педагогічний почерк.






Комментариев нет:

Отправить комментарий