Робота з батьками






Як можна допомогти дитині добре поводитись?

Більшість батьків замислюються, чи правильно вони себе поводять з дитиною. Звичайно, немає ідеальних батьків. Усі вони мають труднощі й іноді не впевнені, чи добре виховують своїх дітей. Однією з проблем, що найбільше непокоїть батьків, є питання поведінки: що треба зробити аби діти поводилися добре? Скористайтеся нашими порадами.

Подавайте дітям приклад хорошої поведінки
Діти вчаться, наслідуючи поведінку дорослих. Ваша поведінка - приклад для наслідування.

Змінюйте оточення, а не дитину
Краще тримати цінні, крихкі та небезпечні предмети у недоступних для дітей місцях, аніж потім карати дітей за їхню природну цікавість.

Висловлюйте свої бажання позитивно
Кажіть дітям, чого Ви від них очікуєте, замість того, чого НЕ бажаєте.

Висувайте реальні вимоги
Запитуйте себе, чи відповідають Ваші вимоги віку дитини, ситуації, в якій вона опинилася. Ви маєте бути більш терпимими до маленьких та хворих дітей.

Не надавайте надто великого значення заохоченням і покаранням
В міру дорослішання дитини покарання і заохочення стають все менш результативними. Пояснюйте причину, яка впливає на Ваше рішення. Прагніть до компромісу у спілкуванні зі старшими дітьми, а з меншими - використовуйте тактику переключення уваги.

Обирайте виховання без побиття та крику
На початку це може здаватися результативним, однак незабаром виявиться: щоразу Ви змушені бити все з більшою силою, щоб досягти бажаного результату. Крик або постійні докори є також шкідливими та можуть призвести до тривалих проблем емоційного характеру.
Покарання не допомагають дитині виробити навички самоконтролю і поваги до інших.

Факти, що можуть Вас здивувати...

Діти часто не розуміють, чому їх покарано
Дослідження доводять, що вимоги дорослих часто видаються дітям незрозумілими. Пам'ятайте, коли дитина дістала ляпас, вона стає надто сердитою, знервованою та збудженою, тому не може зрозуміти, за що і чому її покарано.

Допомагайте дітям вести себе краще, даючи їм вибір
Не сперечайтеся з дітьми про справи, які не мають великого значення. Дозволяйте їм зробити вибір: нехай вони самі вирішують, у що одягатися чи що їсти.
Це попередить прояви образи та непокори з боку дитини. Вона не дорікатиме, що Ви її постійно контролюєте.

Діти мають право на позитивне ставлення до себе
Уряд України зобов’язався дотримуватись принципів Конвенції Організації Об’єднаних Націй з прав дитини. В ній виголошено, що діти мають права, одним з яких є право на захист від будь-яких форм фізичного і психічного насильства та навмисного приниження.

Десять кроків, щоб стати кращими батьками

  1. Любов є найважливішою потребою усіх дітей і однією з основних передумов позитивної поведінки дитини. Батьківська любов допомагає дитині формувати впевненість у собі, викликає почуття власної гідності.
  2. Прислуховуйтесь до того, що говорить Ваша дитина. Цікавтеся тим, що вона робить і відчуває.
  3. Всі взаємостосунки, в тому числі й ті, що будуються на любові й довірі, потребують певних обмежень. Батьки самі мають визначити ці обмеження для дітей. Пам’ятайте, що порушення дітьми будь-яких обмежень є для них природним процесом пізнання, і не варто це розцінювати як прояв неслухняності. Діти почуваються більш безпечно, коли батьки також дотримуються визначених ними обмежень.
  4. Сміх допомагає розрядити напружену ситуацію. Часом батьки бувають занадто серйозними. Це заважає їм сповна відчути радість батьківства. Вмійте побачити веселі моменти й дозволяйте собі сміх при кожній нагоді.
  5. Намагайтесь побачити світ очима Вашої дитини і зрозуміти її почуття. Пригадайте, як Ви почувалися. Коли були дитиною, і яким незрозумілим здавався Вам світ дорослих, коли в Вами чинили несправедливо.
  6. Хваліть і заохочуйте дитину. Сподівайтеся, що дитина поводитиметься добре, й заохочуйте докладати зусиль для цього. Хваліть її за хорошу поведінку.
  7. Поважайте свою дитину так, як поважали б дорослого. Дозвольте дитині брати участь у прийнятті рішень, особливо тих, що стосуються її. Прислухайтеся до думки дитини. Якщо Ви змушені сказати дитині щось неприємне, подумайте, яким чином Ви сказали б це дорослому. Вибачайтеся, якщо вчинили неправильно по відношенню до дитини.
  8. Плануйте розпорядок дня дитини. Малі діти почуватимуться більш безпечно, якщо дотримуватимуться чіткого розпорядку дня.
  9. У кожній сім’ї є свої правила. Будьте послідовними і їх дотриманні, про намагайтеся виявляти певну гнучкість щодо дотримання цих правил маленькими дітьми. Діти можуть бути введені в оману, якщо одного дня правило виконується, а іншого – відміняється.
  10. Не забувайте про власні потреби! Коли батьківство починає надто нагадувати важку працю, і ви відчуваєте, що Вам бракує терпіння, приділіть трохи часу лише  собі. Робіть те, що приносить Вам задоволення. Якщо Ви розумієте, що втрачаєте контроль над собою і можете накричати на дитину, образити, принизити чи вдарити її, залиште дитину на кілька хвилин, порахуйте до десяти і заспокойтеся.









                                                          16 порад батькам другокласників



Порада 1
Нагадати дитині, що домашні завдання потрібні для того,що закріпити те, що пояснював вчитель на уроці, інакше в довгострокову пам’ять знання не перейдуть.

Порада 2
Навичка виконання домашніх завдань без допомоги батьків не формується, такий закон засвоєння знань.
Як допомогти дитині у підготовці домашнього завдання:
- Перевірте чи правильно організоване робоче місце учня;
- Привчайте дитину вчасно сідати за уроки;
- Не дозволяйте учню занадто довго сидіти за робочим столом. Своєчасно влаштовуйте невеличкі перерви;
- Спочатку контролюйте чи всі уроки виконані. Будьте присутні, коли дитина виконує домашні завдання, підбадьорюйте, пояснюйте, якщо учень щось не зрозумів або забув, але не замінюйте його діяльність своєю;

Порада 3
Якщо батьки не контролюють і не допомагають дитині виконувати домашні завдання, то учень може його не робити і не записувати.

Порада 4
Важливо спочатку перевіряти і співставляти те, що дитина записала в щоденник і те, що було реально задано – діти інколи не записують частину завдань.

Порада 5
Показувати дитині приклад організованості і зібраності.

Порада 6
Прийняти думку, що негативні оцінки в учбовому процесі неминучі, тому важливо не карати дитину, навпаки допомогти розібратися в проблемі.
Для успішного навчання важливо:
- Наскільки добре дитина розуміє зміст слів «неможна» і «треба»;
- Чи знайоме дитині почуття відповідальності;
- Чи організована дитина в найпростішому розумінні цього слова;

Порада 7
Не думати, що якщо мама і тато відмінно навчалися в школі, то їх дитина обов’язково буде відмінником – діти необов’язково повинні бути схожими на батьків.

Порада 8
Батьки мають пам’ятати, що в навчанні важливі не так оцінки, як реальні знання і вміння учня, його працездатність, відповідальність, потреба в отриманні нових знань. До того ж слід враховувати, що успішність в навчанні визначається багатьма факторами . Не останньою є віра батьків в можливості своєї дитини, а також їх спроможність надати реальну допомогу учню.

Порада 9
Якщо часто сварити дитину за «двійки» , може з’явитися шкільна тривога, яка дуже вплине на успішність. Навіть найрозумніша дитина може отримати низьку оцінку, якщо вона боїться, бо страх блокує пізнавальну діяльність.
Якщо дитина погано навчається, то:
- Вона втратила віру в свої сили;
- Боїться, що його спитають на уроці;
- Йому соромно відповідати перед учнями, перед вчителем;
- Дорослі ставлять завищені вимоги;

Порада 10
Не вимагати від дитини більше за її можливості на даний момент.
Що робити?
- Встановити точний діагноз (погіршення самопочуття, проблеми в родині …);
- Починати з найпростішого ( вселити почуття впевненості в своїх силах, пробудити інтерес до навчання);
- Підбирати цікаві завдання;
- Уникати нервозності і невиправданих конфліктів;
- Батькам слідкувати за собою, за своєю інтонацією під час занять, намагатися не підвищувати голос;
- Обов’язково відмічати перші успіхи дитини;
- Намагатися розвинути в дитині почуття гідності;

Порада 11
Важливо самим батькам спокійно ставитися до оцінок дитини і не вимагати від неї лише відмінних оцінок - якщо мама занадто сильно турбується за оцінки, то і у дитини з’являється страх не виправдати сподівання мами.

Порада 12
Важливо навчити дитину порівнювати свої досягнення із своїми попередніми, а не з досягненнями інших учнів.

Порада 13
Обов’язково хвалити за успіхи, створювати ситуації успіху, відмічати найменші досягнення. Придумайте штучні стимули у вигляді винагороди, які можна давати регулярно за невеликі досягнення у навчанні та поведінці.
Навчальна діяльність є спільною, розподіленою – від дорослого (вчителя, батьків) надходять завдання і стимули, а від школярів – активність у їх досягненні.

Порада 14
Дитина повинна бачити, що помилятися – це нормально, що помиляються мама і тато, бабусі і дідусі. Важливо вчасно і правильно виправити свою помилку.

Порада 15
Діти часто сприймають оцінку за роботу, як оцінку особистості, тому треба вчити розділяти : «Я хороший, але в роботі я припустився 20 помилок і тому отримав «2».

Порада 16
Важливо налаштовувати дитину : якщо вірити в успіх і старатися , то все обов’язково вийде.

Зробити перший крок у вихованні самостійності допоможе простий прийом – скласти розклад виконання домашніх завдань.
- Письмові завдання варто чергувати з усними.
- Бажано завдання виконувати в той день, коли його задали, що не забути вивчений матеріал. Завдання з читання (переказ, вірш напам’ять) та іноземну мову варто повторити кілька разів.
- Розподілити задані уроки рівномірно за днями тижня, щоб не було «то густо, то пусто».
- Інтенсивне виконання будь-якого уроку не повинно перевищувати 30 хвилин.

Бажаю гарних оцінок у новому навчальному році!!!










Як можна легко запам'ятати шкільний матеріал!!!

Як можна легко запам'ятати шкільний матеріал

Дитині у процесі засвоєння шкільного матеріалу необхідно знати напам'ять деякі основні поняття, які стануть основою для вивченні більш складної інформації. Але як допомогти їй утримувати в пам'яті велику кількість різноманітних знань? У даній статті авторитетні вчителі розкривають свої секрети запам'ятовування математичних фактів, правопису й основ природознавства. Чому б вам не скористатись запропонованими підказками? Використовуйте ці веселі вірші, акроніми та інші схвалені педагогами прийоми, і ви побачите, як дитина зацікавиться оволодінням нових знань.
Поради про математику
Як швидко визначити, в якому місяці 30 днів: багато вчителів уважають кращим метод кулака. Згинаємо пальці в кулак. Рахуємо зліва направо (великий палець до уваги не беремо), при цьому кожна з чотирьох «кісточок» пальців і трьох заглиблень між ними («канавок») є місяцем, починаючи із січня. Коли ви дійдете до останньої кісточки (липень), поверніться назад до першої кісточки (серпень) і продовжуйте рахунок. У кожному «місяці-кісточці» 31 день, а кожному «місяці-канавці» – 30 днів, за винятком лютого.
Таблиця множення: придумайте кілька веселих віршів, щоб дитина легше запам'ятовувала таблицю множення. Наприклад, «Восьминоги йшли купатись: двічі вісім ніг – шістнадцять» або «Шість гусей ведуть гусят: шість на десять – шістдесят».
Нанесення на графік точки з певними координатами: учні часто забувають, по якій осі треба відміряти відстань у першу чергу. Нагадайте своєму школяру, що, коли він був маленьким, то спочатку повзав по підлозі (по горизонталі), а потім навчився вставати й ходити (по вертикалі). Тому треба спочатку відміряти відстань по горизонтальній осі (вісь Х, або вісь абсцис), а потім по вертикальній осі (вісь Y, або вісь ординат).
Спосіб запам'ятовування одиниць вимірювання довжини в порядку зростання:спробуйте придумати акронім, наприклад, «Старенька дала малюкові калач», де перші літери кожного слова означають назви одиниць виміру в порядку їх зростаючого значення. Так дитина зможе запам'ятати сантиметр, дециметр, метр і кілометр.
Запам'ятовування таблиці множення на 9: спочатку проведіть цей фокус самостійно, а потім навчіть дитину. Тримайте перед собою обидві руки з розціпленими пальцями (долонею до підлоги) і пронумеруйте кожний з них цифрами зліва направо, при цьому лівий мізинець відповідає цифрі 1. Потім зігніть той палець, на цифру якого ви хочете помножити дев'ять, наприклад, для множення 9 × 4 зігніть четвертий палець (вказівний палець лівої руки). Пальці зліва від зігнутого відповідають кількості десятків у відповіді (3), а пальці праворуч – це одиниці (6).
Поради про правопис
Використовуйте вірші для запам'ятовування правил орфографії, наприклад, «Совісному й чесному буква «Т» не потрібна! За шістнадцятим форпостним буква «Т» – до неба!».
Омоніми: щоб дитина могла розрізняти слова-омоніми, нагадайте їй, наприклад, що є коса піщана, коса дівоча, коса, якою косять траву.
Думи мої, думи мої,
Квіти, мої діти.
Виростав вас, доглядав вас.
Де ж мені вас діти?
(Т.Шевченко)
Жук пішов у сад за дачу
І розв’язує задачу.
А комар години цілі
Лиш тиняється без цілі.
То з нудьги, без всяких діл,
Полетів з гори у діл,
Повернув за тин до льоху,
Розбудив за сажем льоху,
У смолі липкій зав’яз,
Зачепив крилом за в’яз,
З бузини упав, незграба,
І радіє, що не з граба.
(В. Плахотников)
Для цього також можна використовувати загадки у віршах:
Звичайна, друзі, загадка для вас;
Вгадайте, про яке словечко мова:
Простий числівник це і водночас
Це – наказовий спосіб дієслова.
То яке ж це слово? (Три.)
Запам'ятовування слів складного правопису: щоб дитина правильно запам'ятала написання слова, придумайте акронім для запам'ятовування кожної букви. Наприклад, «Сидять Катя, Рома, Андрій, Юра – для слова «скраю». Так можна й запам’ятовувати різні правила правопису. Наприклад, - «Мавпа Буф» - для запам'ятовування приголосних, після яких пишеться апостроф.
Факти про природознавство
Назви планет: навчіть дитину цього акроніма, щоб допомогти їй запам'ятати порядок планет нашої сонячної системи: «Маша визбирує зорі – монети, Юра стрибає у нові планети» або «Маленький Василько з маленьким Юрком співали українські народні пісні». Так дитина зможе запам'ятати планети: Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон. (Варто мати на увазі, що Плутон більше не вважається однією з головних планет, це одна з більш ніж сорока «карликових планет» сонячної системи.)
Уміння орієнтуватись у географічних картах: для запам'ятовування напрямків компаса ознайомте дитину з наступним акронімом: «Пінгвін прийшов зустріти сонце». За допомогою даного акроніма дитина запам'ятає сторони світу: Північ, Південь, Захід, Схід. Щоб вона не плутала широту з довготою, поясніть, що широта «широка» тому, що проходить через весь екватор («оперізує його»), а довгота «довга», оскільки з'єднує два полюси.
Погодні умови: для того щоб запам'ятати, від чого залежить погода, запропонуйте дитині вивчити цей віршик:
Погода залежить від місця, де ти́:
Його висоти, широти, довготи,
Від часу, від вітру, від тиску, звичайно,
Від того, як ти посміхнешся негайно.
Класифікація тварин: у цьому може допомогти акронім «Сонце прокинулось рано-рано і засвітило». Вивчивши його, дитина запам'ятає п'ять основних класів тварин: ссавці, птахи, риби, рептилії, земноводні.

Комментариев нет:

Отправить комментарий